Zondag 4 augustus 2013 dag 16

4 augustus 2013 - Senj, Kroatië

6.00 u ik ben al wakker en hebben afgesproken dat we vanmorgen vroeg gaan dobberen bij een opkomende zon hopende op dolfijnen. want ook hier worden ze regelmatig gezien. we zullen zien . Pieter jan maakt zijn eerste duik in het iets wat koude water om de boot bij de boei te halen. Ze liggen aan een boei zodat de strandjes vrij blijven voor kinderen en omdat het hier ook flink kan stormen . De bekende Bora. Je ziet het ook echt aan het eiland aan de over kant van de camping (KRK eilanden) deze kant is helemaal kaal er wil niets groeien .En wat er groeit stormt kapot. We zijn half wakker drinken een bakje koffie en stappen aan boord van ons eigen schip .we varen iets uit de kust en zetten de motor uit. en dobberen op de kabbelende golven maar dolfijnen helaas die slapen nog. we zien wel de zoon van de camping terug komen met zijn visvangst, 6 roggen in verschillende maten. We zien in de loop van de dag zijn vader ze schoonmaken.voor de verkoop op de markt. Het is een prachtig gezicht de zon vanaf ons bootje op te zien komen en er een nieuwe dag aan breekt. om 7.30 zijn we terug op de camping en gaan we ons brood ophalen bij de mw van de Camping. elke avond ervoor geef je door wat je wilt hebben en de volgende morgen ligt het dan voor je klaar. heerlijk van de verse bakker en dat verschil kan je goed proeven.
We ontbijten en stappen weer in ons bootje . we gaan om boodschappen een plaatsje verder Senj. In de haven blijft Natasja op de boot passen en wij gaan inkopen doen. jemmig wat is het al druk hier. super grote winkels met elle lange rijen maar wel heel veel kassa,s open ja dat wel.
Maar goed de melkboer komt niet op de camping dus moet je er wat voor over hebben, heeft wel wat met je boot om de bootschappen. Tja de snelheid was heen prima maar nu varen we volgeladen toch een stuk langzamer terug naar de camping. Onderweg zien we een grote vis springen ongeveer 1 1/2 meter lang en donker van kleur. wat het was laten we maar in het midden maar ik kreeg er kippenvel van. Ik zag het 2x en de rest 1 x en ik wilde graag dat het bootje wat sneller vaarde maar goed we zijn weer terug op de camping gekomen. Maar de vraag blijft wat was het we houden het maar op een dolfijntje.
Bij terug komst ga ik de was doen en de rest wat andere klusjes zodat we later de dag lekker kunnen zwemmen en snorkelen. We krijgen nederlanders als buren en we lachen wat af .wat een gezellige boel is het hier. het zijn verschillende koppels waar we er gisteren met een paar al kennis maakte. erg gezellige lui met 2 kleine meisjes. ze staan naast ons. Het is trouwens toch een leuke kleine knusse familie camping 30 plaatsenen vele komen hier al jaren ondanks dat er geen supermarkt, annimatie of disco is. Wie weet komen wij hier ook nog wel eens terug we schrijven de camping dus in ons boekje als super camping en blijven nog een dagje langer . en dat zegt al genoeg. We varen, eten ,drinken, zwemmen, snorkelen en ik maak foto,s tot het donker is...en tot slot we leggen nog maar eens een kaartje onder het genot van wat te dinken en een toastje...
Slaap lekker.

xxx de tuftufclub

1. Denise:
    5 augustus 2013
    heey tuff tuff club , wat fijn om te lezen hoe jullie het zo naar jullie zin hebben!! Geniet er maar lekker nog van:-D ! Bij deze wil ik jullie ook graag bedanken voor de leuke kaart! xxxx
  2. Kees:
    5 augustus 2013
    geef maar toe,jullie zijn gewoon vergeten om het goede aas mee te nemen,zo lok je ze nooit,hoop op een herkansing
    wanneer weer naar huis????geniet nog maar even,hier is het ook bloedheet ,we zijn maar voor gaan zitten,lekker niks doen,gr Ria/Kees
  3. Astrid,Pieter-Jan en Natasja Koning:
    6 augustus 2013
    Hallo Denise
    ja het is zo een gaaf land we zijn er ondertussen verliefd op geworden. dus genieten nog een paar daagjes want donderdag rijden we in een paar dagen terug naar huis.

xx je vriendinnetje

Hoi kees en Ria
    De herkansing was er vanmorgen vroeg helaas was wel onze boot al ingepakt maar we hebben ze gezien al was het wel in de verte. zie foto.
    xx je zus