Zaerdag 3 augustus dag 15

3 augustus 2013 - Krk, Kroatië

Zaterdag 3 augustus dag 15

7.30 we zweten letterlijk ons bed uit, is ook niet gek hoor heel de nacht geen wind, vol in de zon en dat 900 meter boven de zeespiegel met uit zicht over Krk. Het beloofd 38 graden of warmer te worden maar daar gaan wij niet op wachten. We laten de Krk eilanden achter ons en gaan naar Senj een plaatsje aan zee, en maar 88 km van Plitvicka Jezera meren. We gaan eerst de camper met water vullen en de vuil water afval tank legen voor we de reis gaan starten. Hopende op wat rijwind verkoeling gaat geven. 9.00 u zijn we onderweg en gaan via omisalj om nog maar eens wat flappen uit het automaat te trekken. Ja ook hier heb je kuna,s nodig. Het is een leuke plaats met ook weer zicht op zee maar ook erg toeristische en daar hebben we nu even geen zin in en vertrekken weer. We rijden de brug weer over en nee nu hoeven we niet te betalen. we zijn Van de KRK eilanden weer op vaste land beland.We rijden via de kustplaatsen Selse - Novi - Klenovica naar Senj. Maar helaas kilometers stapvoets want iedereen lijkt die kant op te gaan . conclusie weer zweten en geen rijwind maar wel een heel mooi uitzicht met voor mij iets te diepe afgronden.Dit kon wel eens een lange trip worden en inmiddels al 12.45 geworden. En je moet ook nog eens super oppassen het is naast de afgrond, voetgangers en fietsers die ook op onze weg zich verplaatsen. oorzaak vele files hier. langzaam rijden we voort en eindelijk lost de file beetje voor beetje op waardoor we verkoeling krijgen. heerlijk. Vlak voor Senj zien we een bordje camping aan zee. Het heet Galib kamp Bunical het is een helling van 12% en het blijkt een gezellige knusse kleine camping te zijn. en inderdaad direct aan zee. en jippie ze hebben plaats voor 2 dagen dus we gaan hier lekker staan. en het mooie nog geen 10 meter van de camper kan ons bootje het water in dus opbouwen maar en varen. heerlijk vaarwind. Ook snorkelen kan je hier goed alleen het water is een stuk kouder maar dat deert niet want we zijn zo ongeveer gekookt in de camper dus we zijn blij met elke soort afkoeling. Vanavond staan we lekker in de schaduw en eten voor de afwisseling in het restaurantje van de camping. Tja vlees is tenslotte niet goed koud te houden in de camper want ook die heeft moeite met de warmte en qua vlees, vis nemen we geen risico. dus we laten voor ons koken. alweer heeeeeeeeeerlijk lui zijn.
smakelijk en een fijne avond

xxx de tuftufclub

1. Gerdien:
    4 augustus 2013
    Hey vakantiegangers, wat genieten jullie zeg, en al weer van die mooie foto's geweldig!!!
    Kan me wel voorstellen als het zo warm is dat het wel vermoeiend is en je vroeg je bedje induikt, zeker als je er s'morgens zo vroeg uitglijd (haha).
    Groetjes en veel plezier. Xxxx
  2. Astrid,Pieter-Jan en Natasja Koning:
    4 augustus 2013
    Haha Gerdien ja inderdaad is wel vermoeiend en uit bed glijden is nu de gewoonste zaak geworden hoort gewoon in ons patroon. zijn nu lekker aan het luchten op ons eigen bootje.
    xxx