Woensdag 7 augustus 2013 dag 18

7 augustus 2013 - Korana, Kroatië

De wekker loopt af na een eindelijk koele nacht ,we hebben zinds lange tijd weer eens goed geslapen, heerlijk. vandaag is de dag dat we nog een keer erop uittrekken. We ontbijten wat en gaan dan naar de bus die je gratis kunt nemen vanaf de camping. we gaan naar de plitvice meren iets waar ik al langere tijd naar uit kijk. Een volle bus rijd langs de file op de camping die staat te wachten om eruit te gaan. en wij gaan door de ingang eruit dat scheelt alvast en ook geen parkeer problemen en parkeer geld . mogen wel uitkijken dat we wel van ons geld afkomen. Er is maar een korte rij voor de kassa en ineens lopen we in plitvica jazera. we gaan route C volgen en dat word duidelijk aangegeven op borden.Het is nog rustig, rugzakken gevuld met water en lekkere dingen en ons avontuur gaat nu echt beginnen. we volgen dus C richting de electroboot die ons over het meer brengt. We gaan al klimmende naar boven en merken dat het best wel eens een flinke pittige trip kan gaan worden maar het uitzicht is waanzinnig.al snel komen we langs blauwe meren met vis en kleine watervallen en de temperatuur loopt langzaam op. vele keren gaan we omhoog en omlaag en kom je in de buurt van een waterval dan merk je dat de luchtvochtigheid ook aanzienlijk stijgt. pffff De shirts inmiddels al doorweekt en petten opgezet. We maken deze steeds nat zodat je langer koel blijft weten we uit ervaring .We komen langs de prachtigste meertjes , waterpartijen en hun op eigen manier zijn kronkelende watervalletjes de een nog mooier als de andere. Onder weg roept Natasja kom mam snel een waterslang. mmmm minder maar het is een kleine en Joyce zou er weg van zijn. Hij kronkelt wat heen en weer en ik maak een foto En Natasja een filmpje . Ja die zitten hier ook en beren ,wolven , vele soorten vlinders en vissen.Maar slangen blijf ik bij uit de buurt dus vervolgen we onze pad. .Gelukkig niet veel later en een ld in de schoenen komen we bij het bootje aan. hier kun je wat eten en drinken. we nemen ijskoud water en vullen ook onze flessen hiermee dat koelt lekker af.W gaan aan boord met nog 97 andere mensen en varen ongeveer 20 minuten over een turquase meer. met prachtig uitzicht om ons heen. even de voeten inmiddels rust gevende. Hierna vervolgt de reis zich te voet pff nooit geweten dat ik zoveel verschillende spieren nooit gebruik..Toch naar de sportschool denk ik bij mijzelf. We klimmen hoger en hoger en blijf tegen de heuvel aanlopen te diep voor deze held e verzoek dit ook te doen aan natasja en pj...en er blijken er meer voor te kiezen want het is inmiddels echt hoog en stijl aan de zijkanten dus oppassen geblazen. Maar ook nu een waanzinnig uitzicht. we klimmen tot we bij het treintje zijn die ons weer een groot deel naar beneden brengt blij dat we deze route hebben genomen . zijn nu echt moe, oververhit, uitgeput haha is hard werken bergjes beklimmen bij een temperatuur van ruim 36 graden. Het treintje is daarom een goed afwisseling. Maar eerst eten we gegrilde kip om eerst weer een beetje energie te krijgen en dat smaakt heerlijk en we knappen weer een beetje op. mensen naar beneden .En stopt bij een soort barretje war ze heerlijk koud drinken hebben en ijs jammie. die smaakt naar meer. We rusten nog even uit om het laatste stuk lopen de naar beneden te gaan vanaf hier kun je over alle meren en watervallen kijken een waanzinnig uitzicht. pj houd mijn broekriem vast terwijl ik met vele andere foto,s maak van het prachtige uitzicht wat onder ons ligt. En gelukkig was er een grote railing maar toch ik ben een held op sokken qua hoogte. We vervolgen ons pad en daar is het ingang 1 waar we gestart zijn. en we komen tot de coclusie dat we 6 uur verder zijn aantal blaren rijker en bijna 500 foto,s verder en we zijn brak , moe, uitgeput, versleten, op en stinkende toeristen . net als vele andere. We laten ons terug naar de camping rijden en nemen een verkoelende douche en doen niets meer . ja foto,s kijken en uitrusten voor de terug reis naar huis. Helaas.
Slaap lekker allemaal.

xxx de tuftufclub

1. Gerdien:
    7 augustus 2013
    Hoi hoi luitjes,
    Helaas maar waar aan alle mooie dingen komt ook weer een eind.
    Ik wil jullie een goede reis naar huis wensen.
    Xxx Gerdien.
  2. Iris:
    7 augustus 2013
    Wat een mooie foto's!
    Jammer dat het er al weer op zit...
    Hele goede reis terug en tot snel!
  3. Joyce tersteeg westdorpe:
    hoi hoi.
    Dat was weer een leuk verslag!!
    Ik lees ze met heel veel plezier :)
    Ik ben benieuwd naar de waterslang!!!
    Fijne vakantie verder ...xxx
  4. Joyce tersteeg westdorpe:
    Oepsss time flies....
    Was me even ontglipt dat de reis erop zit!!
    Goede terugreis en tot snel xxx
  5. Angelique:
    8 augustus 2013
    Hallo, dit zijn echt prachtige foto's. Jullie hebben in ieder geval een prachtige vakantie gehad en veel gezien. Ik wil jullie een goede terugreis toewensen en voorzichtig. Zie je snel weer. (want ik heb je toch wel gemist hoor!!) Lfs Blondie X