9 augustus 2013 dag 20

9 augustus 2013 - Goes, Nederland

Vrijdag 9 augustus 2013 dag 20

het wekkertje loopt weer af geeuw het is 7.00 als we wakker worden in onze camper aan de Dounau. Zou nog best even kunnen slapen maar ook nu ligt er weer een rit voor ons richting home. Om 8.00 zijn we onderweg en af en toe valt er een spat regen. Het is 21 graden en rijden richting Regensburg - Nürnberg - Würzburg het is een een glooiende route met mooie vergezichten en laaghangende bewolking. De boeren hebben hier hun oogst al binnen. Ik zit lekker achterin mijn stukje te schrijven, muziek staat aan, Natasja zit in de relax stand met voeten op het desboard en Pj rijd de weg die we moeten volgen ,het gaat tot nu toe voorspoedig het is inmiddels alweer 9.50 u. We rijden een dal in en het regent ineens bakken uit de hemel. Oppassen geblazen dus want er is veel water dat net als ons naar beneden gaat. Hopen dat het snel stopt met regenen en de ramen weer open kunnen, ze zijn voor het eerst van de vakantie dicht. Ik besluit achterin een film te gaan kijken The horse whisper. Ik nestel mij dus lekker op de bank terwijl de km asfalt onder mij doorgaan. Inmiddels 12.00 u een dieseltank voller, de buiken gevuld zijn we op weg naar Frankfurt -amain. Het is een drukte van je welste en een vrachtauto heeft een auto flink van achteren geramd gevol een kleine file. We kunne weer verder en de zon doet ijn best weer door de dikke wolken te prikken.Het is wel een saai stuk om te rijden 6 banen met aan weerskant bomen .en heel veel vracht verkeer. Maar ik merk er weinig van want ik hang onderuit in mijn prive bioscoop. we rijden richting Keulen hoor ik Natasja zeggen en het is nog maar 130 km. We maken een stop op een parkeerplaats 15 km voor keulen om even de benen te strekken . Altans dat wilde we . Helaas stikte het van erg verveelende wespen die het op onze ijsjes hadden voorzien . dus duiken we terug de camper in met de ramen dicht. de bijen vanaf buiten toekijkende. Het is 25 graden. En vervolgen maar weer onze reis het gaat voorspoedig tot we op het bord zien verschijnen 8 km file door ongeval. Dus toch..Jammer hoor het ging zo lekker. maar dan net voor we de file in zouden rijden moeten we de afslag ervoor eraf. het geluk is dus toch een beetje met ons. jippie. we slaan af en rijden langs de file en kunnen gemiddeld 90 blijven rijden. totaal nog 239 km voor de boeg dat is te overzien. Ik ga nog maar eens lekker plat liggen met mijn gezicht in het zonnetje heerlijk dat maakt mij flink rozig. Natasja leest een dik boek zo ongeveer helemaal uit en Pieter Jan doet wat hij wil ons terug rijden in onze trouwe oude camper. Nog maar 150 km voor de boeg. Voor Antwerpen komen we in een flinke file maar we blijft heel langaam vooruit rollen dus we snoepen km weg. Het is een heerlijke temperatuur 28 graden dus armen buiten boord en goed opblijven letten want er zijn meloten genoeg op de weg. Boven ons zien we helaas weer een wolken dek verschijnen maar het blijft droog en de file duurt vele km tot de afslag richting Bergen op zoom en weg - foetsie- niks nakkes nada file meer. 18.30 hebben we weer Nederlandse bodem onder onze wielen en nog maar 34 km te gaan. Bijna 11 uur later parkeren we onze camper op onze dreef zoals pieter jan het noemt. We zijn weer thuis bij haard en huis.....
We hebben friet gehaald en gaan morgen kaya ophalen in haar vakantie pension en dan alles uitruimen, wassen en schoonmaken.
Maar eeeeeeeeerst douchen en lekker slapen in ons eigen bedje.